Bowers & Wilkins P5

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bowers & Wilkins P5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Eric waterman 24-01-2024

P5 steekt met kop en schouders boven zijn klasse uit

Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Een vriend heeft de b&w px7 en die heb ik op gehad het geluid was bijzonder anders dan gemiddelde hoofdtelefoons. De px7 ging ver boven mijn budget dus heb ik de p5 gekocht 2ehands maar in nieuwstaat. Ik vind deze nog mooier klinken dan de px7 waar je vooral voor de uitgebreide bluetooth betaald.
De p5 is op het oor dat is heel comfortabel en voelt zacht aan het geluid is heel mooi dit komt mede door de brede soundstage het is net of je voor een groot podium staat. Wijds daar komen de fantastische bassen die niet overdreven het geluid dicht smeren zoals de meeste hoofdtelefoons doen. De p5 geeft bassen realistisch weer en kan als het nodig is behoorlijk gevoel geven aan bijv pauken in klassiek. Het mid en hoog is knisper crystal helder en duidelijk. Het is een echte luister hoofdtelefoon. Niet om mee te werken zoals bijv zang opnemen. Daar hijj zo gedetailleerd weergeeft dat dat gaat storen bij het zingen. Ik luister mijn favoriete muziek met deze p5. Hij is super robuust gebouwd echt sterk. De oormuffs zijn middels klik on magneten zo op het apparaat te klikken en zo gaan de oude er ook af. Een setje oormuffs kost rond de 30,- ik heb dat gedaan en nu sluit hij perfect aan op de huid dus hij is ook noise canseling nc niet anc.
Heel blij met mijn aankoop. Top koptelefoon ongeëvenaard in zijn klasse

Eric oortjes

Pluspunten

• Geluid
  • Bassen
  • Draagcomfort
  • Robuuste build
  • Kabel vervangbaar

Minpunten

• Na 5 uur gingen de oorschelpen wat pijn doen.

e********@g******** 18-01-2024

Bijna vintage maar speelt zeker nog mee de p5 van b&w

Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Een nieuwe review de hoofdtelefoon behoud zijn kwaliteit. Ik heb er 1 gek en hij overtreft mijn hele collectie hoofdtelefoon van akg tot Sennheiser de b&o beoplay h2 komt heel dicht bij maar de ruime stage van de p5 verslaat hem. Het is niet mijn goto hoofdtelefoon vanwegen het draagcomfort na lange tijd 8 uur lukt niet dan gaat ie pijn doen en dat heeft de beoplay niet. Maar wil ik iets even echt goed beluisteren zoals excellent geproduceerde muziek dan ga ik naar deze p5 wired de ruimtelijke stage en de luchtige helderheid is geweldig de bass is uniek je denk dat hij er niet is tot je hem aan het werk hoort zoals het hoort bassen ondersteunen ze zijn het fundament waar mid en treble op gebouwd worden en horen niet dicht te smeren. Dan doen de bassen van de p5 dus niet maar zijn weldegelijk aanwezig en als het moet kunnen ze ook pompen. Kunt u er een bemachtigen niet twijfelen maar doen.
Kortom alleen pluspunten op een minpunt en dat is het langdurig dragen van 5 to 8 uur aan een stuk word bij mij pijnlijk. Dank u

Pluspunten

• Geluid
  • Ruime stage
  • Draagcomfort gebruik kort
  • Bouwkwaliteit
  • Uiterlijk

Minpunten

• +5 uur dragen = pijnlijk

Petrofski 22-10-2015
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Wat een fantastisch apparaat, deze b&w p5 series 2! Nadat de hoofdtelefoon was ingespeeld wist ik niet wat mij overkwam. Hiervoor een Beats Studio gehad, maar dit is toch echt een andere klasse. Het geluid is verschrikkelijk gedetailleerd. Meer dan voldoende bas maar ook niet te veel. De gebruikte materialen zijn van een hoog niveau. De vormgeving vind ik ook erg mooi, al is dat natuurlijk een kwestie van smaak. Het kost natuurlijk wel wat, maar als je bereid bent 300 euro voor een hoofdtelefoon uit te geven dan raad ik je deze van harte aan.

robertlucky 01-04-2014
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Ben sinds kort in bezet van de speciale edition bowers & wilkins p5 maserati ,wat een waanzinnig geluid en goeie pasvorm . Hiervoor dr dre studio's gehad en bose maar dit is echt geweldige koptelefoon .Alleen vraag ik me af waarom die 100 euro meer kost?

Erelid 14-02-2015

Vanwege de kwaliteit. Niet alleen kwaliteit van geluid maar ook van gebruikte materialen: echt leer, roesvrijstaal. Bij Bose (heb ik ook gehad) en DR Dre is het allemaal plastic en nepleer.

dafos58 19-01-2014
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Ik kon een tijd geen hoofdtelefoon vinden die mij aanstond: helder, open en neutraal geluid. Niet bombastisch laag, helder open en evenwichtig midden. Ik testte per ongeluk de P5 en was binnen 5 minuten verkocht. Ze zien er prachtig uit, zeer degelijk en duurzaam materiaalgebruik, maar vooral, wat een prachtig, eerlijk geluid voor losless muziek. Het is elke dag gewoon genieten. Slechte mp3tjes worden afgestraft, maar met goede kwaliteit muziek worden je oren gestreeld!

Exia 21-07-2013
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Ik heb mijn P5 nu al een aantal jaren in bezit en ze zijn nog steeds even mind-blowing als toen ik ze voor het eerst kocht en op deed. De €300 euro is het elke cent waard want oh my god, wat is de P5 toch goed. Alle tonen komen goed tot hun recht. Bij hele hoge frequentie kan de P5 soms wat moeite mee hebben, maar dat is voor elke koptelefoon een probleem rond deze prijsklasse.

Comfort is echt superieur en dat geldt ook voor de kwaliteit en afwerking. Na een paar jaar intensief gebruiken en de P5 zit nog steeds perfect in elkaar. Geen rammeltjes, geen gebreken, niks.

Over de prijs gesproken. Als ik kijk naar andere koptelefoons in deze prijsklasse en zelfs hoger, dan steekt de P5 met kop en schouder er boven op.
Zijn tijdloze design is een heel sterke punt maar daarnaast is het kwaliteit, afwerking en geluid dat je er voor terug krijgt simpelweg fenomenaal.
De P5 laat koptelefoons van bijv. Bose en Beats ver achter zich.

Een echte aanrader voor iedereen die muziek luisteren houdt maar nog twijfelt welke koptelefoon een goede koop is.

Het is geen wonder waarom de P5 door vele mensen geprezen wordt.
De P5 is gewoon simpelweg geweldig en levert uitstekende kwaliteit, in zowel muziek als afwerking.

Erelid 11-06-2013
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Wat een top ding! Ik kom van een Bose On Ear die ik al goed vond qua geluid, maar dit slaat alles. Heel open en transparant geluid waar alles in zit zonder dat het ergens irriteert, hoog, midden en laag. je hoort dingen die je eerder niet hoorde in muziek.
Kost wat maar je hebt dan ook wel wat. Is veel beter gebouwd dan de Bose; je komt geen plastic tegen! Alleen RVS, aluminium en leer. Bij de Bose was het allemaal plastic en nep-leer.

Groovy Dad 20-02-2013
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Ik gebruik deze koptelefoon dagelijks en intensief. Zowel om naar muziek te luisteren als om conference calls mee te doen. Ik gebruik m vaak samen met mn iPhone. Naast het geweldige geluid is het draagcomfort super. Ook wanneer je de B&W langer draagt. Ik draag ook een bril en zelfs dat gaat goed. Als je een koptelefoon dagelijks gebruikt gaat de slijtage ook snel. Maar tot nu toe is de duurzaamheid ook top en kan hij een stootje hebben. Misschien veel geld voor een koptelefoon maar echt de moeite van het doorsparen waard ;-)

Hasie62 01-09-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Een koptelefoon voor je Iphone aanschaffen van 299,- euro is toch wel iets waar je even over na moet denken. Uiteraard kende ik Bowers& Wilkins van hun High-end speakers, maar dat betekend overigens niet dat je ook goede koptelefoons maakt.Ik had het tot nu toe gedaan met een Sennheiser PX 100(90,-)en gelet op de prijs blijft dit toch een van de beste in zijn klasse. Alhoewel ik de opvolger hiervan ook heb overwogen, was deze toch niet meer echt van dezelfde kwaliteit. Dus op zoek naar iets anders. Na lang aarzelen gekozen voor de B&W P5.
De bouwkwaliteit en styling van deze P5 is ongeevenaard: Degelijke afwerking moo, zacht(schape)leer op de hoorschelpen en twee metalen platen aan de buitenzijde die het geluid van buitenaf meer dan uitstekend wegfilteren. Helaas is hij niet helemaal in te klappen (voor op reis) maar in een tas past hij prima. Het belangrijkste blijft toch het draagcomfort en de geluidskwaliteit. Het draagcomfort lijkt misschien in eerste instantie matig doordat dit echt wel een volwassen koptelefoon is en hij strak op het hoofd zit, maar toch blijkt naar verloop van tijd dit heel erg mee te vallen zeker ook door de afwerking en gebruikte materialen. Natuurlijk, in de volle zon wordt het wat broeierig, maar dat heb je met andere koptelefoons ook. Dan het geluid: Verwacht geen opgepompte bassen, geen overdreven brede soundstage, maar zeker na wat uren inspelen een prachtig gebalanceerd, gedetallieerd en rijk aan emotie geluidsbeeld. Dit is echt een bijzondere koptelefoon en een must voor echte muziekliefhebbers (hoewel smaken altijd kunnen verschillen!) Ik denk dat ik nog niet eerder een koptelefoon heb beluisterd die het laag zo strak, diep en natuurlijk kan weergeven dan de P5.Daarnaast is de muziek zeer natuurlijk en wordt het nooit opdringerig, waardoor je relatief lang muziek kan luisteren. De muziek blijft eerder intiem en ik hoor details in muziek die ik nog niet eerder heb gehoord en dan wordt het waarlijk een muzikale beleving om al je muziek nog eens af te luisteren. Op de doos staat geschreven "Concert for one" en dat is voor deze koptelefoon echt een juiste weergave. Ga hem zeker is beluisteren zou ik zeggen, maar doe dit alleen als je weet dat je er het geld ervoor hebt.

Sayn123 15-08-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Normaal schrijf ik nooit reviews maar ik wou even de P5 aan iedereen aanraden. Had hiervoor een Dre Studio, maar was het krakende plastic, de batterijen en het lompe grote ding helemaal zat. Ook de hoeveelheid bass stond me niet aan. Heb hem vandaag gehaald en hoor dingen die ik normaal nooit hoorde, het leer is súper, súper zacht en hij is lekker compact. Het geluid daarentegen is groot. Echt fantastisch. Heel gedetailleerd en er is werkelijk niets op aan te merken. Twijfel je tussen deze en beats, ga eens luisteren en je weet het zelf ook.

22Babak 07-02-2012
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

wooow, wat een supper product.
ik heb de 10 duurste koptelefoons beluisterd van o.a sennheiser en alle soorten van beats by dre.
Deze koptelefoon was gewoon 'the one', in een word perfect.
hij is mooi, compact(in verhouding tot andere) en de belangerijkste is dat hij de mooiste en gebalanceerd geluid geeft wat je niet verwacht van zo'n formaat.
van mij krijgt hij een 10

JW17 26-12-2011
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Wauw… wat een goede aankoop… Op internet zijn volop tests te vinden, de meeste toch wel heel positief, en terecht. Ik ben tot nu toe heel tevreden. Geen goedkope aankoop maar het geld zeker waard. De andere reviews hier zeggen genoeg!
De warme oren neem ik op de koop toe, even het ding afzetten en dan gaat het weer prima. Het aparte snoer voor de iPhone lijkt mij heel handig en is gelukkig te wisselen voor een gewoon snoer. Dat uit het dunne draadje zo’n mooi geluid komt, is bijna een wonder…

mitchberg 18-07-2011
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

heb een aantal koptelefoons geluistert, maar de p5 is wel de beste!!!!
ik heb nu eindelijk mijn eigen hifi installatie voor onderweg.
laag of hoog, deze koptelefoon geeft het verschrikkelijk goed weer.
de p5 voegt niks extra's toe aan muziek en laat niks weg, in 1 woord TOP!!

met lossles audio komt hij helemaal tot zijn recht.
ik wil iedereen deze koptelefoon aanraden, prijs/kwaliteits verhouding is goed.

arnoldblaauwe 21-04-2011
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Ja, wat moet van deze koptelefoon zeggen? In één woord:TOP! Hij kan zich natuurlijk niet meten met de toplijn van bv. Grado, maar dit is denk ik wel de beste hoofdtelefoon voor mobiel gebruik. Wat een formidabel geluid zeg. Open en transparant zonder enige kleuring. Ook het draagcomfort is prima. Zit behoorlijk strak, maar niet vervelend. Ook de materiaalkeuze werkt hier aan mee. Eén tip: mail de grootste mediashop voor hun laagste prijs en wie weet betaald je 50 euro minder. Ik heb dat gedaan en kreeg deze P5 voor 249 mee.

BDC 06-03-2011
Geschreven voor: Bowers & Wilkins P5

Prachtige hoofdtelefoon, geluid en draagcomfort zijn helemaal top. Laagweergave is strak en hoog mooi in balans. Deze P5 heeft een hoge prijs maar voor de hifi liefhebber is het een must-have! Tip: werk met lossless audio, mp3 valt namelijk erg snel door de mand. Ook i.c.m. de iPod Classic werkt deze hoofdtelefoon (zelf heb ik mijn muziek opgeslagen in Apple lossless) geweldig. Aanrader!

davedelange 22-03-2013

De koptelefoon komt inderdaad het best tot zijn recht bij het beluisteren van lossless audio. B&W doet je na registratie op de website ook een aantal lossless audiofiles cadeau zodat je dit echt zelf kunt ervaren.